Páginas

lunes, 25 de febrero de 2013

La meva presentació



Benvinguts al meu blog de Reflexió i Innovació Educativa! Em dic Laura, tinc 22 anys, visc a Santa Eulalia del riu i estic cursant  3er de Grau d’Educació Infantil a la Seu d’Eivissa. He de dir que des de petita sempre he tingut clar quina seria la meva vocació, mestra, encara que avui dia m’agradaria ser-ho tant d’Infantil com de Primària perquè són dos cicles que m’atreuen molt.

Quan vaig acabar els meus estudis de Batxillerat i vaig fer Sel·lectivitat al setembre, tenia clar que faria després, començar amb la carrera de magisteri, però les coses no em van sortir com esperava. Al demanar una autocorrecció, la nota me la van donar massa tard i ja havia passat el termini d’inscripció a la UIB. Aleshores, va ser quan vaig decidir realitzar un Cicle Superior d’Educació Infantil a IES  Quartó de Portmany, a Sant Antoni, i va ser així com vaig començar a encaminar el meu futur com a docent.

Al llarg d’aquests dos anys, vaig aprendre moltes coses i amb la realització de les pràctiques a l’escoleta “Es Fameliar”, situada a Santa Eulalia del riu, vaig tindre l’oportunitat d’estar un mes i mig amb un grup de 2-3 anys “Les Papallones” i, un altre mes i mig amb un grup de 1-2 anys “Les Formigues”. Durant tot aquest temps he pogut aprendre diferents maneres de treballar amb els infants, he viscut situacions de conflictes, he pogut conèixer i ser partícip a la vegada en els  jocs, entre altres coses.

La veritat es que ha estat una experiència inoblidable, ja que a més de tindre l’oportunitat de gaudir i compartir vivències amb dos amigues que feien el mòdul amb mi, també he pogut reviure moments quan la meva germana era petita. No obstant això, aquest ha sigut el meu primer contacte amb infants dins un aula.
Una vegada vaig finalitzar amb aquest cicle superior, vaig decidir seguir estudiant i em vaig matricular a la UIB per realitzar la carrera, aquella que en un moment no vaig tindre l’oportunitat de cursar.

Mai he tingut l’oportunitat de treballar en l’àmbit d’educació perquè sempre m’han rebutjat per no tindre experiència. Segurament existeixen més casos amb aquesta situació i la veritat és què, d’aquesta manera no anem a cap lloc. Tothom ha de tindre una oportunitat i si mai la donem, serà difícil que puguem arribar a tindre aquesta experiència que es requereix per trobar una feina.

Tenint en compte que la situació d’avui dia està molt més complicada per la crisi econòmica que estem vivint al món, a voltes em sent tant a prop del meu objectiu com a la vegada lluny ja que, em dóna per pensar que serà difícil trobar la feina que sempre hem desitjat. Mai hem de perdre l’esperança perquè voler és poder i tot aquell que vol pot aconseguir-ho.

Per acabar amb aquesta presentació tant sols em falta dir que, durant tots aquests anys que porto estudiant he aprés moltes coses, tant a nivell professional com personal i esper que, amb aquesta assignatura no sigui menys i, aprengui moltes més per a que siguin de profit per al meu futur com a docent.

Pel que respecta  a l'etiquetatge d'aquesta entrada, he escollit les competències 1 i 2 perquè crec, que he fet un aprenentatge autònom sobre el meu passar així com, he sabut reflexionar sobre el meu propi procés d'aprenentatge.


No hay comentarios:

Publicar un comentario