Si pertanys al món educatiu, o per qualsevol
motiu estàs interessat en aprofundir en el significat de la documentació
escolar, t’agradarà el documental que hem preparat per a tu.
“La vida en les parets” està realitzat per
cinc futures mestres amb moltes ganes d’aprendre i conscients de la importància
que té la documentació respecte als infants com a constructor del seu propi
coneixement. Ja que mitjançant aquesta recorden les experiències que han
viscut, fa visible els seus aprenentatges i dóna l’oportunitat de compartir amb
la resta el que s’ha fet. Documentar no és una pràctica innovadora, ja que
temps enrere ja es portava a terme per deixar constància de fets importants o
significatius, podem recordar per exemple les pintures rupestres que
representaven les seves vivències en les caceres.
Vos trobareu front un documental de caire
dinàmic, ja que combina teoria, pràctica i experiències personals, a més de les
nostres pròpies conclusions. El muntatge que hem seguit ens ha recordat la
teoria ecològica de Bronfenbrenner, és a dir, “La vida en les parets” parteix
d’una visió general de la ciutat d’Eivissa, focalitzant cada vegada més fins
arribar a l’entorn més proper de l’infant. Tornant al tema principal, la
documentació, dóna la possibilitat a les famílies per conèixer què fan els seus
infants, així com conèixer-se entre ells, establint relacions, i que aquestes
desenvolupin un sentiment de pertinença en la vida a la ciutat. També implica
una reflexió per part del mestre, així com tenir present que cal continuïtat i
coherència al donar visibilitat, ja que l’infant té una història des del primer
moment que arriba al centre fins que se’n va. L’espai parla, comunica, sempre
dóna un missatge.
I ja per acabar, vos aconsellem unes lectures
d’interès per si voleu seguir aprofundint en el tema:
§ GALARDINI A., LOZZELLI S., DAVOLI M. i
TOGNETTI G.: Documentar:
afinar els ulls per captar moments. Temes d’infància educar de 0-6 anys.
§ BASSEDAS E., HUGUET T. i SOLÉ I.: Aprendre i ensenyar a l’educació
infantil. Editorial Graó.
Les etiquetes d’aquesta entrada estan
relacionades amb la competència de l’autonomia en l’aprenentatge, més
concretament, amb la de reflexionar i ponderar sobre elements que porten a una
bona actuació professional, i amb la d’arribar a conclusions elaborades a
partir de la contrastació de la informació recollida, tant de la teoria com de
la pràctica. Pel que fa a l’anàlisi i reflexió sobre el funcionament del
centre, també hem contrastat si el que diuen els documents es correspon amb les
pràctiques i rutines realitzades. Aquest procés és el que hem portat a terme al
llarg de la nostra tasca.
No hay comentarios:
Publicar un comentario