Páginas

martes, 12 de marzo de 2013

Anàlisis del DAFO



Una vegada realitzat l’anàlisi DAFO sobre  el context de l’escoleta on vaig realitzar les pràctiques, em disposo a reflexionar sobre com penso treballar les meves competències i quines estratègies empraria com a futura docent.

Durant els tres mesos que vaig romandre al centre, vaig observar algunes debilitats com són la falta de treball en equip, de comunicació i competència entre ells i per això, penso que la millor estratègia per transformar-la en  fortalesa seria, fer veure l’important que és tindre aquesta competència. Em refereixo a què si volem que els infants treballin en equip, es relacionin entre ells, comparteixin les seves coses i adquireixin habilitats socials com l’empatia, nosaltres som un vertader exemple a seguir. Per aquesta raó, hem de començar sabent diferenciant que al treball som companys de feina i, està clar que tothom té diferents opinions i per això, hem de saber respectar-nos, escoltar-nos i marcar-nos unes pautes per tal d’ensenyar tots els mateixos continguts però de forma diferent. On hi ha diversitat d’opinions i coneixement hi ha riquesa educativa i  tots tenim el mateix objectiu que és, donar tot pels infants perquè volem el millor per a ells.

Apart d’això, també vaig observar algunes fortaleses com la bona comunicació i relació amb les famílies, ja que cada dia quan entravem a l’escoleta els mateixos pares portaven dins de l’aula als infants així com també ho feien a l’hora de la recollida. Això facilitava molt la comunicació entre les famílies , la tutora i viceversa, ja que ells mateixos podien veure de quina manera treballaven els seus fills i filles a l’aula així com per exemple, ser partícips d’activitats puntuals en l’aula a través d’ excursions o  festes com la del dia de Nadal al centre, a més de formar part dels tallers que s’oferien  com activitats extraescolars.

Altra fortalesa que vaig observar va ser que el nombre  de les ràtios i d’educadores per aula eren  els correctes, cosa que originava un bon funcionament en el centre. Tot això originava oportunitats de realitzar activitats en petits i grans, ja que es podien atendre les necessitats dels infants correctament.
La veritat es que no tinc cap estratègia per treballar aquestes competències d’informar i implicar als pares en l’aprenentatge dels seus fills així com la d’organitzar i animar en situacions d’aprenentatge, ja que com a futura docent ho faria igual.

Per altra part, també vaig observar alguns factors externs del centre, és a dir, amenaces i oportunitats.
En quant a les amenaces, la veritat és que només hi havia una i era que l’escoleta acollia a tots els infants de Serveis Socials, ja que la Llar es troba al mateix municipi, doncs això podria originar, des del meu punt de vista, el possible etiquetatge de l’escoleta. Una estratègia que empraria per transformar aquesta amenaça en oportunitat, seria la de fer veure a la gent que portar al seu fill/a a aquest centre educatiu no és cap cosa dolenta per a ell/a sinó tot al contrari, riquesa cultural. Tots els infants són infants i ells no es fixen en la raça o procedència dels altres, tant sols cerquen jugar i compartir experiències d’aprenentatge amb altres iguals i per aquesta senzilla raó, nosaltres els adults, no hem de fer cap etiquetatge als infants sinó tractar a tots per igual.

I en quant a les oportunitats, la veritat és que hi havia una, una situació geogràfica favorable per a tothom. L’escoleta es situa enmig del poble, al costat del centre metge, i compta amb molt bon aparcament cosa que facilita l’accés a tothom. Una estratègia que empraria per aprofitar aquesta oportunitat, seria fer més sortides al poble amb els infants ja que es tracta d’un aprenentatge constructiu perquè aprenen arrel del que veuen, per exemple per una sortida al mercat i conèixer els diferents aliments ó fins i tot anar a la platja i fer-ne construccions en gran, entre d’altres.

En quant a l'etiquetatge, he escollit 2.1, perquè he set capaç d'identificar els punts forts i dèbils de les meves capacitats, 2.7, he sabut reflexionar sobre els meus errors i cercar maneres de millorar la meva actuació professional i per últim el 3, perquè he fet una reflexió sobre el funcionament dels centres educatius, en aquest cas de la escoleta on vaig fer ses pràctiques.

No hay comentarios:

Publicar un comentario