Páginas

jueves, 11 de abril de 2013

Reflexió sobre les possibilitats educatives d’un documental


- Fes una reflexió sobre les possibilitats educatives d’un documental: què t’aporta? Què pot aportar als demés? Sobre quines temàtiques seria interessant parlar?


Per a mi un  documental és una eina molt valuosa, que ens permet conèixer aspectes de la realitat així com, poder veure-ho  tantes vegades com sigui necessari. Penso que tant en l’àmbit educatiu com en altres, aquest és un recurs molt útil encara que a la vegada pot ser un poc sofisticat, ja que no tothom té els mateixos coneixements quan de la seva elaboració es tracta.


Com a futura docent crec que un documental té moltes possibilitats educatives, ja que podem fer-li ús per tractar diferents aspectes que interessin als infants així com ajuda alhora d’aprofundir en alguns temes concrets en determinades matèries. Encara que algunes vegades s’utilitzin com a font d’entreteniment, solen ser de caire formatiu i educatiu, perquè  la intencionalitat és ensenyar mitjançant imatges en un temps determinat.

De la mateixa manera que no hi ha cap persona igual els documentals tampoc ho són. Una mateixa cosa pot tindre un significat diferent i aportar unes coses i no altres a cadascú. Per això, depenent de qui sigui el receptor i els seus interessos, la temàtica a tractar, el vocabulari a emprar i la durada d’aquest seran diferents.


 Per concloure, vivim en una societat on la tecnologia es troba per totes parts, cosa que origina que, tant els infants com nosaltres els adults, estiguem en contacte amb elles a totes hores. És important conèixer bé abans d’emprar una cosa així com, fer un ús correcte en cada situació.


En quant a l’etiquetatge d’aquesta entrada, he seleccionat la 1, l’autonomia en l’aprenentatge perquè he reflexionat sobre el valor que té un documental en l’àmbit educatiu i 4, l’anàlisi i reflexió sobre els processos d’ensenyament i aprenentatge i 4.1, perquè he sabut reflexionat en tot moment sobre el meu procés d’aprenentatge sobre els documentals. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario