“La vida en les parets” ha estat un documental que, a
pesar de tindre dificultat en un principi a l’hora d’escollir el tema, he de
dir personalment que, estic molt contenta i satisfeta pel treball que les meves
companyes i jo hem realitzat. Dic això perquè per a mi, aquest documental ha estat
el primer que he realitzat.
El nostra documental comença amb imatges de la ciutat d’Eivissa,
dels seus carrers així com d’interiors i exteriors d’edificis, perquè la nostra
intenció era anar focalitzant cada cegada més en aquest tema i acabar amb les
parets d’un col·legi. En aquest cas, ha estat CEIP Es Pratet, el qual pensem
que és un dels millors centres de l’illa, ja que la metodologia que empren és vertaderament
constructivista i a més, el tema de la documentació el tenen molt present en
tot moment i el treballen molt bé.
A més, m’agradaria donar a conèixer quines han estat les
nostres conclusions grupals sobre aquest documental:
·
Aquesta feina ens
ha servit per prendre consciència sobre la importància que té, a dia d’avui, la
documentació. És molt habitual que per feina, o per les presses diàries, no
hagi la comunicació desitjada entre mestres i famílies. Si la mestra diàriament
va documentant allò que fa, ajudarà als pares a saber que han fet aquell dia
els seus infants i a que hagi continuïtat entre el que es fa a casa i a
l’escola.
·
El fet d’haver-nos
desplaçat a una escola ha fet que haguem pogut observar com es relacionen les
famílies amb les mestres i els infants, i com interactuen amb la documentació
presentada.
·
Gràcies a la
realització d’aquest treball i a les diferents converses amb els distints
professionals, hem pogut aprofundir i conèixer la gran quantitat de
possibilitats que ofereixen les parets.
·
Creiem que per a
què la documentació sigui significativa per als infants, se li ha de dedicar
temps; parlant-ne, reflexionant-ne,... amb la finalitat de trobar relació entre
el que veuen a una fotografia i el que han viscut. D’aquesta manera els hi serà
més fàcil explicar a les seves famílies el que han fet.
·
La documentació, en
un primer moment, pot veure’s com una tasca senzilla, però va molt més enllà de
penjar les quatre millors feinetes del dia. Amb això volem dir que, a l’hora de
fer-ho s’ha de tenir en compte l’estètica, per tal que resulti atractiu i
convidi al visitant a interessar-se pel que veu. Així com també, a posar-ho en
un lloc de pas i que tots els infants estiguin presents en un moment o altre.
·
A mesura que anàvem
focalitzant l’observació en la documentació presentada a l’escola que hem
visitat, hem pogut veure que l’equip educatiu, junt amb els infants, fan una
molt bona tasca en equip, reflectint la identitat del centre i la metodologia
treballada.
·
Referent al tema de
les entrevistes realitzades als diferents professionals que apareixen al nostre
documental, cal ressaltar el complex exercici d’organització i coordinació per
poder portar-ho a terme, ja que hem hagut de concertar diverses cites,
adaptar-nos a diferents horaris i que el temps i l’espai ens acompanyes a
l’hora de realitzar les gravacions.
Per concloure,
realizar aquest treball ha estat
personalment, una experiència molt
gratificant, ja que hem aprés moltes coses juntes, hem passat bons i mals
moments, hem treballat molt agust i si en alguna ocasió he tingut un problema,
ho hem sabut solucionar entre nosaltres. Crec que repetiria en tornar a
realitzar un treball com aquest, ja que hem porto moltes coses bones i esper
introduir-les en la meva metodologia quan sigui mestra.
L’etiquetatge d’aquesta entrada estaria relacionat amb el
meu propi procés d’aprenentatge, perquè durant tot el temps he estat reflexionant
sobre mi mateixa així com l’anàlisi i reflexió sobre el funcionament dels
centres d’Educació infantil, perquè hem pogut compartir experiències i aprendre
coses que ens han explicat i compartit amb nosaltres els diferents docents. A
més, una darrera competència treballada, ha estat l’anàlisi i reflexió sobre
els processos d’ensenyament- aprenentatge, ja que per realitzar aquest
documental hem hagut de cercar informacions en diferents fonts bibliogràfiques.
No hay comentarios:
Publicar un comentario